2008-10-31
 11:29:19

Home sweet home...Västergötland !

Hej! Efter att ha jobbat järnet till 13.00 så for jag hem och slängde i mej lite mat...fast gubben fundra på om jag skulle få i mej allt jag lastat på...men jag föregick med gott exempel och tryckte in allt ! Man ska ju äta upp det man tar till sig...
Lastade in ungarna i bilen och styrde kosan mot Rånnaväg. Blev en av de jobbigaste resorna jag gjort hit ner...ÖSREGN vilket krävde vindrutetorkare på maxfart, LASTBILAR som körde som idioter = jobbsamt! MYCKET trafik... När vi kom ner mot Ödeshög kom de första SNÖFLINGORNA !!! HALLÅ ! Vi åker söderut?!! Men iallafall... Bensträckare vid Braehus och inmundigande av smörgåsar mm. Sen var det bara att ge järnet igen... Efter Jönköpingsbackarna och upp mot Jära var det mer eller mindre vinterväglag och i Gullered VAR det vinter. Som tur var det mest regn i luften i Rånnaväg...
Nu på morgonen låg det lite blösnö på marken men man kunde ratta Saaben ,med sommardäck, ändå ner till Gällstad för att släppa av de äldre ungarna på Lager 157. Sitter nu och tar en kopp kaffe och känner att ett helglugn börjar infinna sig. Hörs vidare efter besöket på Rosenlundsbadet i Jönköping : )



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: