2009-12-01
 11:17:09

Hur går detta ihop?

Har en ledig dag och sitter och slökollar i tidningar på nätet. Läser om att julhandeln väntas slå rekord i år igen och att vi kommer att spendera MINST 5000 kr var på julklappar... i nästa uppslag läser jag att slutnotan för socialbidrag förväntas bli EN KVARTS MILJARD KRONOR !!! Försörjningsstöd/socialbidrag har ökat med 32% i Eskilstuna... Vem kommer att kunna köpa julklappar för minst 5000 kr och öka julhandeln så de kan slå rekord? Jag är inte arbetslös, men min Gubbe är det, så jag kommer INTE att köpa en massa julklappar och på så sätt hjälpa till att slå REKORDET! Kanske har ett litet räknefel ändå smugit sig in i artiklarna vad vet jag? Har varit med om så många "räknefel" på jobbet nu på sistone så jag skulle inte bli förvånad...



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: