2009-07-09
 21:07:02

Braveheart !


Besökte The National Wallace Monument i Stirling. Det var en " mördarbacke" upp till detta monument och Amanda funderade på nervägen hur de orkade med att gå/rida här med rustningar, brynjor, stora svärd mm i värmen.
-Ja de körde väl med backträning så de skulle orka, sa en fd.fotbollsspelande, halvdöd, mamma...



Tänka sig att Mel Gibson fått ett så fint monument... ;)



William Wallace. A National Hero.



Utsikten man bjöds på var värd varenda mördarbacke och de 246 trappstegen det tog att nå toppen av monumentet !!!




På vägen upp mötte man en del som var på väg ner och de de sa något som jag inte förstod riktigt eller så var man för koncentrerad för att höra. Jag kunde föreställa mig vad de sa när jag gick neråt... de retades nog !
Vet ni vad, det gick att ta en minibuss upp till monumentet...
Men va tusan, nu var det gjort och jag var stolt för det. Var tvungen att köpa en nyckelring där det stod : Jag gick de 246 stegen !

Stirling Castle sett från monumentet.


Billy slappar på en bänk.

Det som syns till vä. på monumentet är trapphuset vi tog oss upp i, 246 trappsteg om ni nu glömt det !
Det var trångt och man såg tyvärr marken genom de små gluggarna. Tack och lov så fans det avsatser/små rum som man kunde gå in i och vila och läsa/höra om historien om William Wallace.

Den här bilden får avsluta bildbombandet för idag. Har tyvärr ett jobb som väntar på mig i morgon, ja semestern är slut...
Sa jag att jag tog över 500 bilder ????
Over and out för den här gången...




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: