2009-07-11
 11:37:56

Slottet i Stirling.


När vi kom upp till slottet kom mitt minne tillbaka... Vi hade ju varit här för ca. 17 år sedan men jag kan erkänna att jag inte kommer ihåg så mycket från det besöket. Vet inte varför men Sanna var ju bara 8 månader och vi hade svärmor och svärfar med oss... hade nog fullt upp med annat... men när vi nu åter kom upp hit så kände jag igen mig. Då hade det varit gycklare och full aktivitet på skådespelare som visade upp sig i ett rollspel om slottet mm. Kommer ihåg att de hade fina dräkter på sig osv...

Här syns Wallace Monumentet till höger i bild.

Pampigt vill jag lova...

Vy över en gamal kyrkogård som låg precis intill slottet.



Sanna hade behövt vara med och fota för det fanns sååååå mycket att ta kort på och jag får väl erkänna att jag är i nybörjarstadiet vad det gäller lilla D40 !

Hakade på en guidad tur på slottet, turister som vi var. Gubben och Ante tyckte det var roligt. Jag fotade hejvillt och Amanda deppade ihop...



Tar Er tid att kolla på bilderna när ni ändå kommit så här långt. Hoppas att jag kan ge Er en liten bild av hur vackert det verkligen är i Skottland trotts att bilderna är oredigerade och allt !

Kanoner fanns det gott om på slottet.


sannaa
PUBLICERAT: 2009-07-11, 11:49:57 | URL: http://sannaaek.blogg.se/

Mm, jag kommer också ihåg.. Inte! Men vore kul att åka dit, igen;)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: