2009-05-31
 22:22:20

Varmaste helgen på länge...


Foto: Anders Nilsson, Eskilstuna Kuriren.

Gubben styrde hojen mot Kjula flygfält på lördagsmorgonen för att hjälpa till att bla. kränga hamburgare till hugade spekulanter. Hade tydligen gått jättebra med bra försäljning mm. Här hemma hörde vi bara brummandet av bilarna över skogen...
Jag klippte och trimmade gräset, skjutsade Amanda till kompisen Nora, handlade, hämtade loppisfynd åt grannen Lisa och var ju då tvungen att köpa något jag också... gråa muggar, koppar och fat och en thekanna för 60 kr.. som passar vårat matporslin. Lisa köpte likadant matporslin så nu kan vi låna av varandra och duka lika till ca 24 pers.!!!
Fixade mat, hämtade Amanda, blev firad för Morsdag, åt jordgubbar och glass. Firningen av Morsdag en dag för tidigt berodde på att Sanna skulle åka med Tilda och familjen till GBG på söndagen och Amanda skulle sova över hos Nora. jag fick Liljekonvaljer, en Lottorad(som tyvärr inte inbringade några miljoner...)en teckning av Amanda, gott kaffe och en Ängelskylt till min samling på toan... Tack än en gång min underbara familj(...och Simon och Tilda...).
Skjutsade Sanna och Tilda till Näshulta. Pratade lite med hennes föräldrar och försäkrade mig om att det var Ok att Sanna åkte med...och det var det ju naturligtvis...
Söndagen bjöd även den på STRÅÅÅLANDE väder. Sanna smsade att de var på G och att det gick bra förutom hugg i sidan som hon brukar få ibland. Hoppas det går över...
Fixar upp poolen, fick inte hämta Amanda, hon ville vara kvar , och det fick hon... Vi tog en hojtur istället. Hamnade i Sundbyholm och åt glass och tog sedan och lunchade på den lokala pizzerian. Gott som vanligt! Hämtade Amanda och var sedan kontaktperson en timma. Nu har jag precis duschat Amanda och ska själv blöta ner mig innan sänggåendet. VILKEN DAG DET VARIT!!! Sådana vill vi ha mer av...ledigt, göra vad man vill, njuta av värmen... ;)


sannaa
PUBLICERAT: 2009-06-01, 21:19:07 | URL: http://sannaaek.blogg.se/

Mer sånt här väder, tack! :D



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: