2009-05-15
 12:10:28

Wow! Ett inlägg...



Ja nu snackar vi inte fotboll då men... liten sammanfattning av veckan är det väl värt !
Måndagen var en ledig dag och då passade jag på att ta en drop-in- tid hos en frisör. Resultatet blev bra och jag var nöjd när jag gick hemåt. Tanken slog mig sedan - hur ska jag kunna fixa frisyren ??? har nämligen" tummen mitt i hand "när det gäller att fixa med håret osv... Amanda kände igen mig ,trotts klippningen, när jag hämtade upp henne vid skolan. Vi åkte hem och bakade en kladdkaka, kakmonster som vi är!
Gräset fick sig en frisering innan det var dags att gå in till grannen på lite fika och affärssnack. Givande och" taggande"...
Amanda skulle sova över hos Roger och Jill för hon skulle få följa med dem till Stjärnholm på tisdagen. (Se vidare om det på Jill´s blogg). De hade haft det bra och det var en trött tjej som hämtades hos dem på tisdagseftermiddagen. Hon orkade knappt med sin fotbollsträning men hon var nöjd efter att hon duschats av. Jag var lika nöjd jag då jag så enkelt fått bort hennes ansiktsmålning med hjälp av Artistrys remover...plättlätt ! Aldrig mera skrubba-gnugga i barnets ansikte med tvål mm.
Onsdagen bjöd på en kort arbetsdag, 7-11. Ja det händer i bland men inte allt för ofta då man ju jobbar heltid. Väl hemma tog jag fram vattenslangen och skurhinken för att få fram rätta färgen på bilen. Som den såg ut var den mer GUL än BLÅ som den skulle vara. Säger bara det...POLLEN !!! Även insidan av bilen fick sig en dust.  När dett var klart var det bara att bege sig in till tandläkaren, som skötte sig!!! Han ville inte se mig innan nästa år igen. Helt OK för mig !!!
Hämtade upp Sanna så hon fick övningsköra lite. Gick inte så bra med Saaben... Okoncentrerad var nog ordet... men det blev mycket bättre efter lite mat i magen, ny bil och shopping på Lager 157 i Hälleforsnäs. Hemfärden gick galant till syskonens glädje !!!
Torsdagen jobbade jag till 13.00 och sedan hämtades Ante upp vid sin skola. Ett läkarbesök väntade på MSE. Det tog 1 timma och sedan styrde vi kosan hemåt med ny info om hans läge. Väl hemma var det bara att ta fram kocktalangerna och laga till lite mat. Stärkta av ugnspannkaka med kasslerbitar, lingonsylt och äppelmos ,väntade hämtning av Amanda, trimmning av gräskanter och ditsättande av nytt framdäck på min mc. Allt gick bra !

Idag,fredag, har jag ledigt på dagen för att senare ta mig an kvällsturen på jobbet. Jag har ätit frukost, startat en maskin med tvätt, hängt ut tvätt, gjort ändringar på tre blusar / t-shirts,ska dammsuga...oj! skrev jag att jag var ledig???
Jaja, man får väl vila en annan dag för i helgen blir det fullbokat. Discoparty i skolan för Amanda och hennes kompis Wilma med allt vad det innebär och på söndagen bär det av mot STHLM för att lyssna på Thomas och Christina Engström. Ska bli riktigt roligt !

Tills jag hittar tillbaka till datan får ni ha det så bra!


sannaa
PUBLICERAT: 2009-05-16, 08:43:48 | URL: http://sannaaek.blogg.se/

Svar; Ja, verkligen! Ska köpa den idag :) men sen blir jag fattig igen..


Carro
PUBLICERAT: 2009-05-18, 21:31:49 | URL: http://carolinelundin.blogg.se/

Tack så mycket! :) haha, jag ska försöka, ska göra allt jag kan (;



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: