2009-11-08
 11:51:10

18-årsfirande!

Vilken vecka säger jag bara!
Här har fixats och donats och jobbats däremellan men så blev gårdagens firande lyckat enligt alla.
Katri och Jonatan kom upp redan på fredagen från Ulricehamn och vi möblerade om och fixade arrangemang till borden mm. Sanna väcktes med skönsjungande sång på morgonen och frukost och presenter på säng, ja Simon fick även han frukost på säng...
Dagen rusade fram och jag hade precis kommit ur duschen när första gästerna knackade på. Tempot höll i sig och det var precis att jag fick i mig en kopp kaffe på sluttampen.
Smörgåstårtorna från Lökens i Eskilstuna smakade underbart gott och stämmningen i stugan var god så det var glada och nöjda gäster som drog sig hemöver på kvällskvisten.

Fick låna in mig på grannens minibuss senare då jag skulle aggera chaufför in till stan och uteminglet. Kändes konstigt att skjutsa detta lilla gäng då man knappt fattat att de börjar bli stora nu...
Tyvärr fick en av tjejerna uppsöka akuten efter en liten olycka och jag aggera taxi på natten. Hoppas allt ordnar sig...

Väcktes av att det plingade på dörren vid 09.30. En jobbarkompis hade ett brev med från en av vårdtagarna till Sanna...gud va gulligt och omtänksamt! Inte undra på att man blir arg när politikerna här i Eskilstuna bara ska försämra för våra äldre och omorganisera för oss arbetare och förstöra sådant som fungerar och är bra. Grrr!
Sista ordet är inte sagt än...hm...


sannaa
PUBLICERAT: 2009-11-08, 18:39:16 | URL: http://sannaaek.blogg.se/

TOPPENHELG! Som jag skrev tidigare..



Kanske ska tillägga att kompisen blev biten av en hund och ej misshandlad eller nått.. Lät väldigt läskigt när man läste det :( hoppas det blir bra i alla fall.



Gamla goda gamlingar det finns! Som du skriver, synd att politikerna gör det sämre..



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: