2009-10-31
 20:01:03

Alla Helgons Dag.



Väcktes av att telefonen ringde strax efter sju i morse. Det var ifrån jobbet. Poolen hade inte lyckats få in någon vikarie istället för Linda som varit med om en bilolycka igår.(Hon klarade sig och mår efter omständigheterna bra!). Skulle ha jobbat ikväll egentligen men hoppade i jobbarkläderna likt en brandman och skickade ut Gubben som startade upp bilen och skrapade rutorna. Var nere på jobbet på en "pisskvart". hade med mig två smörgåsar som fick bli min frukost och drack alldeles för starkt kaffe till det. Fick in en vikarie till kvällen innan jag fick dra mig hemöver igen.
Väl hemma var det fullt ös på allt och alla. Det hade målats, möblerats och lagades mat. Ante styrde runt med dammsugaren som i en wienervals och Amanda drog hem till Wilma för att kolla in fiskar. Lugn lördag? NOT!

Var förbi kyrkogården när Sanna och Simon skulle in till stan. Träffade på en mamma som kämpade med gravsmyckningen och mot sina tårar... "svälj"...phu va jobbigt!

Sanna rattade Saaben säkert vidare in mot stan medans jag torkade tårarna och tänke på att jag har det för bra...
Fick förresten mms-bild från brorsan på hur de smyckat pappas grav och på hur vårt barndomshem ser ut idag. Jättefina bilder var det.


sannaa
PUBLICERAT: 2009-11-01, 03:17:07 | URL: http://sannaaek.blogg.se/

Du är en så himla bra mamma!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: