2010-01-24
 15:13:14

Händelserik lördag.

Låg och drog mig lite extra idag men satte sedan fart och åt frukost och gjorde iordning mig för en tur till Tuna Park. Amanda skulle fixa en present till kalaset som hon skulle på till kvällen. Vi fick med oss Ante också men han tyckte nog att det var mindre kul. Vi provade kläder, handlade presenten och gick sedan in i djuraffären där det införskaffades bla. en "springboll" till hamstern. Kunde knappt vänta tills vi kom hem och kunde testa den...
Väl hemma for Amanda upp i sitt rum för att hämta hamstern Leo. Ni skulle sett vilken fart det blev på hamstern och bollen. Vi skratta så vi låg dubbelvikta...

Sedan var det dags för lunch och vi fixade till potatisgratäng och kassler, för man måste ju göra något lite extra när Gubben och äldsta dottern roar sig i STHLM...
Amanda och jag svidade om inför kvällen. Amanda skulle ju på discokalas hos Julia och jag skulle på sminkmingel på Contrast i stan. Tur att Amanda har en så bra gudfar som kan se efter henne i bland ! Tack Roger! :)

Sminkvisningen på Contrast var bra genomförd av initiativtagarna Jill och Annika och ALLA härliga modellerna! Man fick lära sig många bra knep ang. sminkning på bla. mogen hud som kan innehålla rynkor och om hur man kan tänka på färgsättningar mm. Mycket bra-ha då jag har två studenter i familjen och en som sluter nian + att det finns vissa ålderstecken i ansiktet... Bra gjort tjejer med andra ord!

Idag har vi hunnit med att vara en sväng till både affären och kiosken. Som tur var så hade vi en pulka med oss för annars hade mjölken blivit tung att bära hem. Gubben ringde när vi nästan var hemma och de var på g hem från STHLM. Sanna rattade tydligen Saaben hemöver. Undra om de tuffa grabbarna sov måntro? ;)
Maten var klar tills de anlände och vi lunchade tillsammans.
Nu sitter jag och hjälper Amanda med läsläxan och det är en uppsats som ska bli klar... kan ta tid!


vexy
PUBLICERAT: 2010-01-24, 19:20:05 | URL: http://vexy.blogg.se/

åh, tack så mycket för den kommentaren - vart alldeles rörd. fina du.



Jag ska definitivt ha en helt underbar semester - ska njuta åt oss allihopa :)

Tar med mig mini-pc dit så kommer blogga lite därifrån också - såklar ;)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: